Opname ‘Rollercoaster’ Drumband

Zoals bekend waren de drumbands van Cadier en Keer en Borgharen volop bezig met de voorbereidingen voor de uitvoering Passion, Percussion & Friends toen het coronavirus (COVID-19) roet in het eten gooide en er van hogerhand werd bepaald dat concerten en repetities niet meer mochten doorgaan.

Gelukkig konden de drumbandleden nog contact houden door lief en leed te delen op de speciale Passion WhatsApp groep.

Naar aanleiding van een aantal samenspeelfilmpjes op Facebook kwam Ludo Haegmans met het idee om ook zo’n filmpje te maken. Instructeur Eric Crauwels zag dit wel zitten en zette zijn organisatorische kwaliteiten en connecties in om dit te kunnen verwezenlijken.

Ludo schreef diezelfde avond nog snel een arrangement van ‘Rollercoaster’ (Danny Vera) en Eric werkte een en ander verder uit.

De partijen werden verdeeld onder de 22 slagwerkers en er werd een planning gemaakt, zodat iedereen separaat zijn/haar stukje kon inspelen in de “studio” in de loods van Eric. Thuis opnemen op bijvoorbeeld een basmarimba was uiteraard niet te doen. Uiteraard werden tijdens de opname de opgelegde veiligheidsregels van het coronavirus in acht genomen.

Het toeval wilde dat Robin Cauberg de opnameapparatuur van zijn band bij Eric had staan. Deze mocht gebruikt worden voor de geluidsopname, terwijl Taco(Cadier en Keer) zich ging verdiepen in het programma om de opnamefilmpjes onder elkaar te zetten. De geluidstechnicus van de band van Robin is druk doende geweest om de opnames onder elkaar te zetten en Taco heeft met bloed, zweet en tranen de filmpjes mooi onder elkaar gezet.

Het verbluffende eindresultaat staat inmiddels online: https://youtu.be/yrozXUE1ieQ

Ook te vinden op de Facebookpagina van Passion, Percussion & Friends.

Dankzij dit project zijn de drumbandleden van Cadier en Keer en Borgharen de laatste weken erg betrokken tot elkaar en de vereniging geweest.