PASSION, PERCUSSION & FRIENDS

Hoera, we mogen weer!

Na een periode van niet repeteren en geen concerten, is het gelukkig weer mogelijk voor muziekgezelschappen om gezamenlijk te repeteren en toe te werken naar een prachtig concert. Nadat twee eerder geplande uitvoeringen vanwege de corona pandemie geen doorgang konden vinden, hebben we nu de hoop gevestigd op zaterdag 9 april en zondag 10 april 2022.

Je zou toch denken… drie maal is scheepsrecht!

Inmiddels hebben we de organisatie weer opgestart en zijn de slagwerkgroepen van

Fanfare Sint Cornelius Borgharen en Fanfare Sint Blasius Cadier en Keer onder leiding van instructeur en inspirator Eric Crauwels volop in de weer met de repetities. Dit alles om in april twee unieke versies van ‘Het Paasverhaal’ uit te voeren, waarbij op eigen wijze aan de klassieke kruisweg een nieuwe touch wordt gegeven middels (slagwerk)muziek, verhaal en zang. De definitieve setting en maximaal toelaatbaar aantal toeschouwers zal afhankelijk zijn van de dan geldende Corona maatregelen.

Jonge talenten op instrument en zang, 25 koorzangers en 22 slagwerkers smelten samen tot een muzikale beleving. Verteller Martin Hurkens, winnaar van Holland’s Got Talent in 2010 en sindsdien nationaal en internationaal bekend, vertelt het verhaal dat omlijst wordt met muzikale fragmenten van pop, klassiek, filmmuziek, musical, slagwerkcomposities en nieuwe composities die het verhaal compleet maken. Het gelegenheidskoor staat onder leiding van Heidi Pittie, muzikaal adviseur is Raymond Spons en overall dirigent is Eric Crauwels. Een mooi concert op een unieke locatie (Rebelle Maastricht gevestigd in de Augustijnenkerk, beter bekend als Awwe Stiene) met een kerkelijke sfeer.

De avondvoorstelling op zaterdag 9 april 2022 start om 19:30 uur en de matineevoorstelling op zondag 10 april 2022 om 14:00 uur. Entreekaarten zijn verkrijgbaar bij ticketshop Tickli (www.tickli.nl).

Feel the Passion!

Met muzikale groet,