Muziekspektakel kasteel Borgharen

Op 1 en 2 juli vierde Fanfare en Drumband Sint Cornelius hun 125-jarig jubileum met een groots muziekspektakel op het kasteel van Borgharen. Het was een totaalbeleving waarbij de zintuigen geprikkeld werden.
Rond 20.00 uur kwamen de gasten het kasteel binnen via de poort en werd een ieder verwelkomd door de klanken van dixieland orkest “Swingit” en leden van jeugdtheater Uitbundig. Op de binnenplaats van het kasteel was een groot podium gebouwd waarop de muzikanten van fanfare en drumband plaatsnamen. Het gehele concert stond in het teken van kasteel Borgharen. Bij het vallen van de avond werd het kasteel mooi uitgelicht.
De fanfare startte met het prachtige openingsnummer “Leichte Cavalerie”. Het muzikale sprookje over een ridder en een prinses werd aangevuld door een prachtige uitvoering van leden van jeugdtheater Uitbundig. Soliste Ylka Kolken bracht onder begeleiding van de fanfare een aantal nummers ten gehore. Als finalestuk voor de pauze werd “Burcht van Haare” gespeeld. Deze compositie is speciaal voor de fanfare, de drumband en
mannenkoor Borgharen Maastricht geschreven door Mark Pütz.

Na de pauze bracht de fanfare lichtere werken ten gehore. Geralt van Gemert ondersteunde de fanfare hierbij als solist en presentator. Het was een zeer geslaagd en muzikaal weekend en wij danken een ieder die hier op welke manier dan ook aan meegeholpen heeft.